Ljuger på intervjun

Är det inte konstigt, jag och en vännina hamnade i samtal häromdagen om just : Man ska vara sig själv, då kommer man längst. Man ska inte ljuga, lär man sig redan som liten.

Håller ni med ??? ( jag önska jag fick svar på det innan ni läste vidare)

Man kan inte vara sig själv när man söker jobb tex, varje gång man söker ett jobb, LJUGER MAN.
Ohh jag är så bra på det, jag älskar att ta jobbet först, jag är positiv, engagerad, passar tider, Jag jobbar bra i team,
Ja man slickar igentligen bara röv och ljuger när man söker´jobb..

Då ska ju ingen komma och säga att : det är bäst att du är dig själv, då kommer det gå bra på anställningsintervjun.
Nej, frågar du mig, hur ska jag vara jag är så nervös... svaret blir: LJUG LJUG LJUG. Annars går jobbet till någon annan som ljugit.

Jag själv har varit personalchef på ett företag ( är det igentligen fortfarande men mammaledig) jag förstår ju att dom sitter och ljuger mig rakt  i ansiktet på mig. Men jag hade ju aldrig anställt dom om dom sagt, jag hatar att jobba, jag kommer aldrig i tid. Jag är ingen bra arbetskamrat. Klart jag inte tar någon annans mjölk.  mm mm

Nej ni som säger till era nära och kära, var bara dig själv på intervjun,,, NI LJUGER..

Postat av: Eva

Så sant så sant...Men lite hemskt egentligen:-)

2008-09-04 @ 15:37:19
Postat av: Silla

Jätte hemskt,men tyvärr jätte sant.

2008-09-04 @ 15:45:44
Postat av: Sandra

Ja, alla dessa lögner, vita små eller stora svarta...hehe!



Jag själv skulle kunna vara ärlig på en intervju när dom ställer frågan: Varför ska just du få detta jobb? (Då hade jag velat vara helt ärlig och kunna säga)...



För att jag behöver pengar att kunna betala mina räkningar, köpa mat, kläder till oss och mina barn. Ja, helt enkelt leva och må bra! Jo och en sak till: Jag kommer att vara bra tillskott för Ert företag ;)



Så hade jag kunnat svara. Men, hm. Då undrar jag: Får jag jobbet?

2008-09-06 @ 23:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: